Det här är shopping när den är som bäst!!!

I över ett års tid har jag letat efter en svart skinnjacka! Det finns ju faktiskt hur många skinnjackor som helst att köpa. Problemet har bara varit att jag vet prcis hur den ska se ut... Inget märkvärdigt alls, det bara stör mig när något felar ;) Vet inte hur många affärer jag ränt ut och in i, bara för att konstatera att det inte är precis det jag vill ha....
Idag sååååå! Hittade jag den på carlings! Tyvärr inte i min storlek, men tack och lov var jag i Göteborg, så det var bara att knalla till en annan Carlings :) DÄR fanns den!! Då dök det där vanliga upp... Det dåliga samvetet när jag köper något till mig själv... "Är inte 1300 liiite väl mycket för en jacka?" Stod där ett litet tag och hade överläggning med mig själv... Till slut kom jag fram till att visst sjutton ska jag ha jackan :) Stövlar glatt till kassan där killen lika glatt drar av 50% på priset!! MEN VA?? Halva priset på alla jackor just denna veckan :) :) :)
Som den siffernörd jag är, så är det ju inte skitsvärt att räkna ut kontentan av detta ;)
Jag TÄNKTE köpa en jacka för 1300, men köpte den för 650 :-, alltså tjänade jag 650:- på den affären ;) DÅ måste man ju använda det till något annat ;)
Innan jackköpet var min shoppinglust inget vidare, men nu helt plötsligt brann det :) Märkligt vad lite rea kan göra med en :)
Som sagt, 650 :- tillgodo ;) Rusar in på DinSko, där det är halva reapriset på MASSOR med stövlar! (Japp, stövlar och klänningar är väl min stora last)
Fyndar 2 par stövlar som tillsammans skulle ha kostat 1500:-, betalar 500:- :) Så då har jag tjänat 1000:- där med :)
Givetvis måste man ju då sätta sprätt på den tusenlappen med då ;)
Kontentan av det hela blev att jag fick med mig en hel hög med kassar hem (och skavsår) och i det stora hela skulle man kunna säga att jag tjänat storkovan idag :)
SÅ måste det vara :)
Inte alla gånger som det är enkelt att fota hundar....
Som sagt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0