På vift!

Ja, nu har vårens flängande börjat för familjen Johansson :)

Planen från början var följande:

15 maj-Timmy åker till Slovenien på utbytesresa

19 maj-Fredrik åker till Spanien på Formel 1

21 maj-Timmy kommer hem från Slovenien

28 maj-Jag åker till Munkfors på lag-dm

29 maj-Fredrik kommer hem från Spanien

29 maj-Jag kommer hem från Munkfors

1 juni-Jag och Hampus åker till Kloten på sökläger

6 juni-Jag och Hampus kommer hem från Kloten

Ser det rörigt ut?? Det är det!! ;)

Nu blev det i sista stund ändring i Fredriks planer. Ett par dagar innan Timmy skulle åka bestämde sig F för att avboka Spanienresan och fälja med Timmy till slovenien istället :) Det känns jättebra, hade faktiskt liiite ont i mammahjärtat innan detta ;) Att Timmy skulle bo ensam hos en helt främmande familj i ett helt nytt land. Timmy själv tyckte inte det var så märkvärdigt, men självklart blev han glad att Fredrik följde med :) Nästan alla andra barn som är med har någon av sina föräldrar med.

Så nu kan två datum strykas i ovanstående lista :)

Så nu är det jag, Hampus och hundarna hela denna veckan. Känns redan lite tomt, faktiskt. Framförallt för Hampus. Han och Timmy är ganska tajta :)

Men jag hoppas verkligen F och T får en fantastisk resa med massor med upplevelser :)

Hundträningen då? Ja, rullar på :)

Planen var ju först appellen (klart) sen lag-dm i slutet på maj. Efter det lägga krutet inför lägre till hösten. Nu är det ju vääääldigt långt till hösten, så för att vi  ska minimera risken att bli sysslolösa, så blir det några lydnadstävlingar i sommar :)

Jag och Linda tänkte ta en liten miniturne, med betoning på MINI ;)

Fredag-Åmål, lördag-Mellerud och söndag- Säffle.

Förhoppningsvis kanske vi kan ragga ihop lite fler Säffle-ekipage. Skulle vara kul att åka ett gäng från klubben :)

Så bortsett från min tidigare plan, med de detaljer vi måste förbättra inför DM, så blir det även ett par nya saker inför lydnaden :) KUL, KUL :)

Annars har en hel del tid ägnats åt skogen i Stubbkärr. Vi hade elitspårtävling i helgen och jag skulle lägga ett spår.

Jag och hundarna har tillbringat mååånga kvällar där uppe det senaste, inte för att det tar flera dagar att fixa till ett spår. Utan för att det är så fantastikst fint där uppe! Jag vet inte hur många timmar vi knatat runt i de fina skogarna. Gått en liten bit, suttit vid de fina tjärnen någon timme, gått en bit till, hamnat vid en annan ände på tjärnet. Alltså! Man kan ju bli religös för mindre! Det är så himmelens vackert :)

När jag ändå varit Stubbkärr, har jag passat på att cykla en del med Häxa. Jag har då haft Timmy cykel, som är rent förjävligt jobbig att cykla på! Att jag dessutom lyckades hitta en väg av sand... Som ungarna säger DEN SUGER!!! Jäkel vad jobbigt det var med sandväg och ett par nummer för liten cykel ;)

Men hursom, det är bra att cykla där, finns milslånga grusvägar utan någon trafik alls :) Vilket betyder att jag lugnt och tryggt kan vingla runt mitt i vägen utan att varken jag eller hunden blir överkörd :D

För övrigt så sköter sig Häxa super när vi cyklar, travar så fint bredvid :)

Nähä! Dags att ladda upp inför kommande vecka som är tänkt att den sa innehålla: Trumpetträning, slutprov för ett gäng blivande tävlingssekreterare, klippning, klassfotboll, och antagligen ett antal grejer till som jag har inte har i knoppen nu ;)

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Sharon

Underbart <3<3<3<3<3<3

2011-05-20 @ 07:47:47
URL: http://smedsbo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0