Sålt smöret...

Jahapp!! Imorgon är det exakt en vecka sedan Häxans nya, fina täcke landade i brevlådan :)

Helnöjd med köpet, precis vad jag letat efter, värmer bra överallt där det ska när Häxa ligger i bilen :)

 

Häxa däremot var väl inte lika nöjd ;) Uttrycket ”sålt smöret och tappat pengarna” var väl det som passade bäst i på hennes uppsyn, när jag omsorgsfullt lindat in henne i den nya skapelsen :D

Som kronan på verket såg hon ut som hon frusit till is, hon kunde absolut inte röra sig ur fläcken. Först trodde jag att hon bara stod blickstilla i väntan på ett fullkomligt raseriutbrott. Utbrottet uteblev och jag fick handgripligen lyfta in Pjäxan i bilen ;)

 

Fredrik undrade i förbifarten om hon verkligen kommer låta täcket vara. Självsäkert svarar jag: Kommer ABSOLUT inte bli några problem, hon klarar ju inte ens att röra sig, ännu mindre kommer hon bita i det :)

 

Trots att täcket använts nästan en vecka nu, såg hon lika bedrövad ut idag, när jag drog det över huvudet… Öronen bakåt (precis sådär som en riktigt kärringgrinig gammal märr), svansen låååångt , ner och en allt annat än stolt kroppshållning.

Stuvade in bedrövad Häxa med kläder i bilen för färd mot svärföräldrarna. Där väntades käk och efter det skulle jag och Pjäxan gå en långpromenad. Efter det skulle vi åka hem…..

 

Så bidde det inte riktigt… Jag och grabbarna tog med sparkar och Häxa ut på travbanan. Perfekt att åka spark där :) Det blev ett antal vändor med en toklycklig Häxa.

Det är ju verkligen vid sådana här tillfällen jag inser att jag vill på bo LANDET!

 

Jaja, hur som! Efter sparkturen skulle vi ju åka hem… Men så bidde det ju inte heller…

 

Svärmor fick istället göra en ”första-hjälpen-insats” på Häxas täcke. Nål och tråd plockades fram…  Snorkfröken har minsann tagit sig en och annan smakbit av det fina täcket *muttrar*

 

Nu är det i alla fall lagat tillfälligt, behöver en liten bit att ”lappa” med också, men mest för syns skull…







Gahhh!! Nära ett hysteriskt nervsammanbrott nu!! Tanken var ju (igen) att det skulle komma ett gäng med nya bilder, men det blir en annan gång.... *teknikens under*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0