liiiten rapport...

Ja, vad ska man säga? Tiden går så vansinnigt fort! Skulle verkligen vilja dra i nödbromsen ibland. Skulle det hända att jag gör det, så lovar jag att det blir när det är sommar! Eller möjligtvis vår eller höst… Vintern är jag just nu gruvligt trött på…   Ingen större idé att gnälla om de, ändå inte så mycket man kan göra åt det :( Men det stör mig att man blir så förbannat begränsad!! Träning har det inte alls blivit av det jag tänkt under vintern.

MEN, vi jobbar på så gott det går  :)

 

Spår har det ju inte blivit något alls av, vi tar nya tag med det när det minskat lite på snön  ;)

 

Sök har det blivit ett fåtal gånger i grupp i vinter.  En hel del finns det ju även att göra utan att träna i grupp. Lite hemmapyssel, alltså ;) Vad jag kan se hittills, är jag jättenöjd med Häxa. Hoppas nu att snön sjunker undan fort, så vi kan sätta fart ordentligt :)


 

Uppletande är väl det vi kört på mest med. Krävs ju ingen vidare planering och man kan vara nästan vart som helst. Innan all snö kom körde vi mycket i korridorer. När snön kom (innan det blev den vedervärdiga skaren) var jag en hel del i en gammal skidbacke och körde uppför :) Väldigt intressant och nyttigt :)

Syns väl på Häxa när hon börjar bli trött i all snön. Hon ger banne mig inte upp, utan jobbar vidare. Men hon försöker använda sig av synen, doppar nosen i varenda grop i snön ;) Vilket är lönlöst, eftersom det är gropar överallt ;) Glädjen när hon till slut hittar det hon letat efter är verkligen total :)

När det var som kallast, höll jag på riktigt på att få ett nervöst sammanbrott! Det går  banne mig inte gör NÅGOT ALLS när det är -25 grader!

Tack och lov ”hittade” jag en inomhuslokal. Ett skyddsrum i en källare, inte speciellt stort, kanske 10x12 meter. Men duger gott till att köra lite lydnad och upplet!  YES! Nu började jag återfå hoppet om att kunna överleva vintern ;) Där har jag och Häxa varit en hel del i vinter, sååå skönt att klä sig heeelt normalt. INTE tiotusen lager med underställ och varm-varm strumpor :)

 

Källaren är inte på något vis inredd, utan det är ett fyrkantigt rum, med en hel del bråte utefter väggarna. Man kan nästan tro att saker och ting är utställda där nere för att man SKA gömma prylar till hundar. Det står flera olika rullburar med bla. Kartonger, pärmar, butiksinredning. Det finns ett bord i lagom höjd att hoppa upp på, några tomma soptunnor, kundvagnar, ställage och en del annan  bråte :)

 

Jag har aldrig tidigare testat på ”upplet” inomhus, och funderade en del på hur det blir med vittringen i den minimala ”vind” som är inomhus. För Häxas del fanns det inga som helst tveksamheter när täcket kom på :) Hon kastade sig glatt in i all bråte och letade och blev givetvis överlycklig när hon hittade :) Jag fascineras faktiskt av hur on beter sig i sån här miljö! Mycket som skramlar, saker hon kliver på rullar iväg. Men lugnt och sansat fullföljer hon det hon håller på med, så otroligt fokuserad på uppgiften ♥ Kliver hon upp på något som rör sig, står hon lugnt kvar tills det stannat, sen fortsätter hon :) Har även testat att släcka ner, bekommer henne inte alls :)

Det här är väl egentligen inget vi har jättestor nytta av inför tävling, men det är himmelens kul och det slår ut liiiite av all den energi som finns i Pjäxan ♥

Vad vi lägger mest krut på nu (i uppletet) är annars ICKE tugg ;) Jag har en plaaaaan och jag ser tydliga framsteg *nöjd*

 

Lydnad då… Ja, en hel del har vi ju pysslat med hemma i köket :)

Timmy och Anton tränar innebandy två gånger i veckan, då har jag och Linda stående lydnadsträning. Vi varierar mellan lite olika parkeringar i stan. 1½ timme har vi på oss om vi är effektiva :) Dessa träningar är SÅ värdefulla! Vi tycker lika i mångt och mycket, MEN dock inte i allt ;) Oavsett så leder det till bra träning och mycket analyser :) Jag behöver verkligen varierad träning, både i större grupp och bara några enstaka, där man kan lägga mer tid på varje ekipage. Träning i större grupp är ju minst lika viktig, men det är viktigt på olika vis ;) I större grupp är det ju guldläge att få till störningar bla. Och ta del av alla andras funderingar :)

 

Hur som! Lydnad var det ja… Det slog mig faktiskt för några dagar sen… Låter säkert skitkonstigt men… Häxa är snart 1 år (vad f*n hände med tiden?) och det är först nu jag på riktigt börjar trilla på plats med denna lilla Pärla :) Vet inte riktigt hur jag ska förklara vad jag menar… Men hon är verkligen så totalt annorlunda mot vad jag är van, det är EN del. Med annorlunda menar jag då inte i negativt ordalag… Men först nu börjar jag känna mer hur mycket krav jag kan ställa och hur hon ska reagera på det. Äsch! skitsvårt att förklara, men jag har ju varit lyrisk över Pjäxan från början, men först nu börjar JAG hitta hem :) *trögtänkt*

 

Jag har ju hela tiden tyckt att hon varit relativt enkel och framförallt lättlärd. Nu ska vi ”bara” sätta ihop allt bra ;) Sprättlätt ;) eller ja, det får vi se… ;)

 

Som sagt, Häxa är snart ett år och jag fattar verkligen inte vart tiden tagit vägen!!?? Min plan var ju att vi i stort sett skulle vara tävlingsklara nu! MEN det är vi inte riktigt! Just nu skyndar vi långsamt och hoppas att vi lägger bra grunder för framtiden :) Går det som jag tänkt så blir det tävling under försommaren :) Den som lever får se! Trots att jag är enormt tävlingssugen, så har jag faktiskt en plan för hur det ska se ut, när vi väl ger oss ut! *motar bort tävlingsidioten*

 

Så har jag då lyckats få till ett mastodontinlägg! VAD lärde jag mig av detta? Blogga liiite oftare kanske? Jag har egentligen massor med mer saker att skriva om! Min hjärna är full av analyser ;) Men det får bli någon annan gång!

 

Nu siktar vi på morgondagen! Heldags träning tillsammans med Linda och Inez :) Även Lilian och liten, söt Molle kommer. Vilken härlig liten prick :)


Tanken var att det skulle bli massor av bilder, men blogg.se krånglar, så det får bli någon annan dag, det med :)


Kommentarer
Postat av: Sharon

Göttttttttt med uppdatering;-)))

Jag förstår vad du menar.... det tar tid att 'landa' i relationen... att förstå sig på varandra.. Men det är ju just den resan som är så spännande..... Ha inte bråttom ut..... du har all tid i världen på dig...

Stor kram från Smedsbo

2011-01-20 @ 07:30:57
URL: http://smedsbo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0