Julpyssel!

Ledig dag idag! VILKEN härlig dag jag haft :) Ibland känns det som om vissa dagar har flera timmar än andra, inte för att dagen på något vis varit trög, men jag gillar verkligen när man får ut MYCKET av dagarna :)
Advent närmar sig ju med stormsteg, vilket innebär en hel del pyssel här i huset ;)
Dagen idag började vi med att möta upp Linda och Inez i skogen, för att plocka mossa. Inez, Baloo och Häxa fick rusa runt en stund. Hör inte till vanligheterna att Baloo och Häxa får rusa runt tillsammans, då Baloo är så J***A klumpig och alltid bromsar liiite försent ;)

Hursom, lekstunden uppsakattades av hundarna, såklart :)

Efter skogen bar det av hemåt för att börja pyssla. Smög runt här och mös, med julmusiken dånandes, och pysslade :) Jag får verkligen ro i kroppen av alla ljusstakar, ljus och tomtar :) Varvade pysslandet med några korta "pill-träningspass" med Häxa.

Insåg snart att mossan räcker inte... Vi begav oss till skogen igen :) Där träffade vi på Svinge och Bosse. Bidde en liten skogspromenad på jakt efter mossa, hundarna rusade runt :)

Hem och fortsätta stöka...

Mamma kom på lite kaffe, så vi tjatade bort en stund ;) 

Plocket fortsätter, rör sig sakta framåt ;)

Framåt eftermiddagen var hela familjen samlad, då bidde det glöggstund. Även barnens Farmor dök upp :) Tjatade bort en stund till ;)

Efter glöggen drog jag och Pjäxan en sväng till klubben, för upplet och pyttelite lydnad.
Jag är så nöjd med uppletet! Hon arbetar så fint i vind och plockar föremål på föremål :) :) :)

Somt sagt, en SUPERBRA dag!

Här kommer lite bilder på dagens pyssel...


Adventsljusstake Nr 1.


Adventsljusstake Nr 2


Grabbarnas egengjorda blomkrukor är lite små för vanliga julblommor :)






Just den här är numera både ett par kanelstänger och torkade apelsinskivor fattigare. Placerad lite för lågt i Häxas tycke *grrr*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0