Livstecken!

Jodå, vi lever!
Det är defenitivt inte brist på saker att skriva om, som gjort att jag inte uppdaterat bloggen! Snarare tvärtom, finns massor med tankar vad jag ska skriva om. Tiden däremot, den finns det ju som bekant inte obegränsat med ;)

Vad har hänt sen sist då? Gahhh! Jag kan ju knappt komma ihåg vad jag gjorde igår ju...

Jag har i alla fall genomfört min första tävling. Dilda är tack och lov mer rutinerad än vad jag är =) Tyckte faktiskt inte jag var speciellt nervös inför debuten, läget under kontroll kändes det som. Vad som hände när jag gick in i ridhuset vet jag inte, tydligen var jag mer nervös än jag trodde. Och betedde mig aningens konstigt ett par gånger, vilket gjorde Dilda lite fundersam. Men det hela slutade bra. Vi fick ihop 179 poäng, men framförallt, en härlig känsla (trots nerverna) att det var skitkul! Kommer inte ihåg exakt hur poängen satt nu, men mest nöjd är jag faktiskt med det lägsta poänget. Apporteringen fick vi sju. Dilda tjuvade den och sen tuggade hon lite. Tugget var betydligt kraftigare första gången jag sträckte fram apporten, kan jag säga.  Kul med framsteg!
Domarens kommentar på helheten säger ju en del om hur jag betedde mig... "härlig kontakt, vältränad hund (cred till Dildas riktiga matte) och nervös matte" =) Men jag tyckte det var vansinnigt kul! Och jag tror inte Dilda får några större men av detta ;)

Alla som känner mig något sånär, borde ju kunna räkna ut att detta gav mig horn i pannan och mycket mersmak! Precis så är det! Hade möjligheten dykt upp, så hade jag tävlat dagen efter igen. Det första jag gjorde när ajg kom hem var att kolla tävlingskalendern. Såg ganska mörkt ut, Dilda ska ju inte vara här i evighet precis... Tre lydnadstävlingar i hela Sverige under påskhelgen. En i Skara-går bort, eftersom den krockar med årets första sökträning! Vill inte missa det. En i Malmö-nja, går bort, känns väl långt för en lydnadsetta. En i Mullsjö på annandagen-också ganska långt, men det fans ju ingen annan! Ringde och kolalde om jag fick efteranmäla, njaeee, det fick jag troligtvis inte :( Dom skulle höra av sig i så fall. Jaha, Skara och Malmö kvar då. Missa söket eller åka väldigt långt? Ringde iaf skara, och där fick vi vara med! Så på fredag drar jag och Dilda dit!

Denna gången hoppas jag hålla nerverna bättre i styr och givetvis förbättra det som var mindre bra sist!


I söndags packades familjen och Dilda i i bilen för färd hem till Dildas riktiga familj och vår kommande Häxa :) Var faktiskt lite orolig, om Dilda skulle vilja följa med oss hem efter det, men det var inga problem. Det var ett kärt återseende mellan matte och hund =) Tror jag det! Jag får redan liiite ångest när jag vet att Dilda ska flytta hem igen, och då har hon bara bott här i några veckor. Men på den lilla tiden har hon verkligen tagit sig en plats i våra hjärtan ♥ Hon är så fantastiskt snäll och GOSIG!
Men några dagar efter att Dilda har flyttat hem så flyttar ju Häxa in här =) Baloo hinner pusta ut några dagar och tro att allt är som vanligt igen ;) Lagom till dess är det slut på friden!
Tills dess ska jag för övrigt ha malle-säkrat huset =) mer om det en annan dag ;)

Valparna var ljuvliga, söta och alldeles underbara ♥ Som jag skrev tidigare, så är det faktiskt dom allra finaste valpar som fötts  ;) DET är jag säker på!

Jag som bara skulle lägga in ett par bilder på valparna och sen gå och krama kudden, det gick så där bra, som vanligt :)

Här kommer ett par bilder


Hilda (tik nr1) har lagt sig till rätta, någon minut senare sover hon sött


Liten söt Häxa har somnat ♥

Mer bilder kommer under helgen, ha byggt upp ett litet lager ;)


Glömde en sak!!!
Tack för alla gulliga kommentarer efter förra inlägget! Ni anar inte hur glad jag blir =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0