Lyckopiller!

Har idag njutit av en härlig dag! Större delen av dagen har tillbringats i Karlstad med familjen, även min Morfar (87år) har varit med. Eftersom det verkade bli halvtaskigt väder idag, bestämde vi oss för att göra ett besök på lek och buslandet. Där finns det massor med rutchkanor, klätterställningar, bollkanoner och annat kul för barnen. Alltid när man åker på aktiviteter för barnen, så är det ju så himla kul och se att DE har kul! Idag tror jag det var minst lika kul att se Morfar! Som då har åkt 6 meter lodrät rutchkana, spelat boll och skrattat. Om inte Fredrik hade stoppat honom hade han helt säkert åkt den som är 8 meter också =) Man är inte äldre än man gör sig!

Dagen på nöjesfabriken avslutades med en bowlingmatch. Där jag stod som segrare! Wehoooo!=))) Älskar alla former av tävlingar, så till den milda grad att jag inte ens klarar av att förlora varken mot mina barn eller mot Morfar =). Barnen här i huset är heller inte uppväxta med att man underlättar eller fuskar i spel, för att de ska få vinna. I spel är det alltid blodigt allvar =)

Efter nöjesfabriken blev det en tripp till Bergvik, där vi bland annat hälsade på lillebror och fikade. Ett antal cykelaffärer besöktes också. Timmy önskar sig en ny cykel när han fyller år, och det var inte "bara,bara". Han vet vad han vill ha, men hade lite svårt för att förklara. Efter att ha klämt, kännt och provat dök det *där* leendet upp=)) Han hade hittat rätt. Nu får vi se vad det blir med det=)

När vi kom hem packade jag genast in mig och Häxa för en tur till klubben. Här kommer överskriften in i bilden ;) Hon är ett riktigt lyckopiller min lilla Häxa ♥ Antagligen rätt så tjatigt att höra på, men here we go agfain! Jag är så glad över denna lilla galning som alltid är så glad och positiv! Upplet blev det idag igen. Så otroligt härligt att se henne i uppletandet. Hon rusar rakt ut, och i det närmaste vänder på en femöring, när hon får föremålet i näsan. Idag var det dessutom NOLL vind! *lycklig*

Efter det blev det lite lek och koncentrationsövningar på planen. Har ju inte tagit tag i några lydnadsmoment direkt, men det hinns nog ;) Däremot har vi faktiskt börjat med skallmarkeringar, som senare ska användas i söket. Kul att testa något nytt, Baloo är ju "rullhund". Tror att det passar Häxa bättre med skallmarkering. Hur som, så har jag testat mig fram lite, har ju aldrig lärt in detta förut. Förhoppningsvis blir det bra när vi sätter ihop det =)

Nu jobbar jag i två dagar till, sen är det SEMESTER! Ska bli riktigt skönt=) På söndag åker vi till kusin Pelle och hans familj, ska bli jättekul att träffas igen=) Men faktiskt lite ångestladdat också. Ja, inte att träffa dom då förstås, utan att vara utan hundarna ända från söndag till onsdag!! Vad sjutton ska jag göra med all tid?? Jaja, det blir nog bra =) Som tur är, vet jag att jag lämnar bägge mina älsklingar i de tryggaste händer =)

Har fortfarande inte fotat något, så jag bjuder på några gamla. Just de här bilderna tycker jag talar sitt tydliga språk, om vad jag och Häxan slet med den första tiden ;)


Tror att hon varit hos oss i två dagar när dessa två bilder togs. Byteshandel med ett annat föremål testades...


Finns dingen som helst plan på att släppa det som sitter i munnen. Tankarna rör sig väl snarare kring- HUR många får det plats i ett åtta-veckors malle-gap?


Dessa är tagna några dagar senare. Häxa, ALLTID med tassen på vad hennes fångst...


Jaaa, vad säger man?


Den här bilden talar sitt tydliga språk.... DEN-HÄR-HAR-JAG-FÅNGAT-ALLTSÅ-ÄR-DEN-MIIIIIN!

Tack och lov har vi fått bukt med detta=) Visade sig ju inte ens vara speciellt svårt, bara man gör rätt =))

Over and out =)

Kommentarer
Postat av: sandra

Härligt att läsa om dig och ditt lilla lyckopiller! ja de gör verkligen vardagen något alldeles speciellt! det är såå roligt att se dig och Häxa tillsammans, ni passar varandra som handen i handsken!:D KRAM!

2010-07-22 @ 14:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0