Home alone!

Efter att ha legat däckad större delen av förmiddagen är jag nu i form igen. Vaknade inatt med förblindande huvudvärk. Andra gången jag får så här, undrar om det är migrän som smugit sig på i vuxen ålder? :( Jaja, nu är det bättre i alla fall!

 

Rubriken då, jag är hemma alldeles själv, bortsett från hundarna förstås ;) Fredrik och grabbarna är till Branäs och åker skidor. De åkte nu i eftermiddag och kommer hem imorgon kväll eller på söndag. Jag hade gärna följt med, men tycker verkligen att det ibland är en lyx att vara hemma själv och få röja runt i lugn och ro. Dessutom vet jag ju att det inte går någon nöd på varken Fredrik eller barnen. ;) Morgondagen ska jag ägna åt att röja lite här och var, välbehövligt kan jag säga! Jag tror minsann att jag börjat ”boa” på samma vis som när man ska ha barn ;) Vill ju ha allt klart så man kan lägga så mycket tid som möjligt på valpen när det är dags. Alltså! Det är bara tre veckor kvar nu!! Sen kommer Häxa! Åhhh, vad jag ser fram emot detta! Nästa helg åker jag ner för att hälsa på, jag hoppas då få veta vem av de tre som är Häxa :). Dilda får också följa med, hoppas bara hon vill följa med mig sen, efter att ha pussats med sin riktiga matte :O

 

Dilda, ja. Hon är faktiskt helt underbar! Har jag sagt att jag tycker VÄLDIGT mycket om henne? Hon är så otroligt lättsam, lyhörd och hela tiden så glad! Hon är glad för att vi går till postlådan, hon är glad när vi går hem från postlådan, hon är glad när vi går ner i tvättstugan, ja, faktiskt är hon glad hela tiden. (bortsett från de tillfällen hon leker ”bitchig polis” med Baloo) Massor med goda skratt har vi samlat på oss åt denna damen :) Hon har bara varit här i lite drygt två veckor, men det känns som om hon varit här jämt! Så himmelens gosig. Och framförallt! Hon gör mig SÅ glad!

Jag och Dilda tränar på för fullt. Allt känns så lätt med henne, så fokuserad och med hela tiden J Till helgen blir det lydnadstävling för oss. Känns som riktig lyx att tävla första gången med en hund som man vet vart hon är! Nu är det bara mig det ska bli ordning på ;) Fortfarande har jag lite svårt att ställa om mig, fattar faktiskt inte HUR svårt det kan va? Men jag jobbar på det. Ska bli spännande med debut :)

 

Baloo då? Jag har faktiskt fått en del gliringar lite här och var, vad det gäller Baloo. Typ att jag byter ut honom mot en annan hund… När jag har riktigt mycket tid ska jag skriva ett låååångt inlägg om vad Baloo faktiskt betyder för mig! Men tills vidare… Han är och kommer ALLTID vara min prins! Så mycket som jag och Baloo har gått igenom och lärt oss av varandra. Jag tror inte jag valde en helt enkel första hund. MEN jag skulle aldrig vilja vara utan våra erfarenheter! Jag har verkligen lärt mig av att klura på alla våra problem och hoppas att jag kommer ha nytta av detta i framtiden. Dessutom är det ju inte så att Baloo kommer lida speciellt mycket av att jag skaffar en hund till. Jag tvivlar inte en sekund på att det finns plats i våra hjärtan för två hundar ;) Märkligt fenomen detta egentligen… det var ingen som tyckte det var konstigt när vi skaffade barn nummer två? Självklart är det ju inte så att den första blir mindre älskad och mindre betydelsefull för att det kommer en till! Man gör ju helt enkelt plats för den med! Men som sagt, vad Baloo är för mig tar lååååång tid att förklara ;)

För övrigt kommer Baloo att få roa sig med (precis som han gjort det senaste halvåret) det han tycker mest om! Långa promenader i skogen, lite trix i köket och spår och sök med låga krav och mycket ”ha kul”! DET är det bästa han vet!

 

Nu ikväll åkte jag och hundarna ut i skogen. Jag behövde verkligen en rejäl portion med frisk luft efter att ha legat inne hela förmiddagen! Gick en lång promenad i massor med snö, nu finns det inte längre någon skare, utan man sjunker till knäna igen. Det är alltså blötsnö nu! Det måste ju betyda att våren är på väg?

Hur som! Vi strosade en bra bit, läs-jag strosade, hundarna rusade runt! Tanken var att göra ett upplet när vi kom tillbaka, då var det redan mörkt. Tack och lov hade jag med mig pannlampan, så åtminstone jag såg något, hundarna ska ju ändå bara använda näsan ;)

Jag la ut tio föremål i en lång korridor. Hundarna fick ta två var sig och däri mellan titta på. Baloo brukar ju gå väldigt bra när han får lite konkurens, och det gjorde han även idag ♥

Det var kraftig ”utvind”. Härligt att se bägge hundarna vända på en femöring när de passerar doften. ♥ Bägge hundarna gjorde precis det de skulle på rätt sätt ;) Inget krångel med dofter med Baloo, det uppskattas :) Dilda har jag ju faktiskt ingen aning om vad hennes bra/mindra bra sidor är i uppletet. Men hon har en härlig inställning, bra fart och är noggrann! Med det är jag nöjd ;)

 

Baloos ingångar är ju numera ordentligt fartfyllda… Idag placerade han sin lilla nätta käke i mitt knä, när han kom in med första föremålet. Ganska många kilo som trycker på och knät böjdes på ett vis som man absolut inte ska böja ett knä :O Börjar bli ordentligt svullet, men det går över ;)

 

Här kommer lite bilder från i onsdags. Efter en hel evighet var jag hos Angelica och fikade och tränade. Händer alldeles för sällan numera!

Tack, vännen, för fikandet, kommenderingen, pratstunden och fotandet :)

Fina, fina Dilda ♥












Flyger efter leksaken







Alles från oss!



Kommentarer
Postat av: Linda

Halloj vännen :))



Blir lite arg & fudnersam över vår omgivning då jag läser dina tankar.....

De som lever /tränar & har följt dig & baloo nära borde veta dels vem Baloo är i dag ,vem du är & vilken resa ni gjort tillsammans. Något de också borde veta är vilken otrolig vilja du har för att lyckas ...

jag som följt er så nära tycker det är fel att du fått ,genom omgivningen "känslan" av att behöva förklara & försvara dig inför kommande valp.



Det är verkligen dax malin att du inser vilket arbete du gjort emd Baloo ,jag pratar inte tävling ,jag pratar vanlig vett & överlevnad. Inse vilken otrolig resa ni gjort & att du utan denna resa skulle haft hälften av den kunskap du har i dag ... Det är skillnad på att ha hund & ha hund för folk. det finns de som tävlar på elitnivå men varken kan behandla sitt djur rättvist eller se dennes styrkor,brister & behov - allt handlar om tävling ,för dessa tar det förr eller senare stopp! Sedan har vi då de förare ,precis som du ,som "bara " haft hund 3 år -herregud det är ju ingen tid alls MEN konstigt nog har du lärt dig mer om hund än vad folk gör på en 20 års period. det är denna lärdom som kommer göra din kommande hunds liv lyckligt ! Framgång är inte alltid att stå överst på pallen ,glöm aldrig detta ! Framgång är att ha kul ,känna respekten mellan förare & hund -att skapa givmildhet & bevara den hos hunden-detta är framgång oavsett om det sker på träning ,i vardag eller på tävling -för hunden finns ingen skillnad.



jag med flera VEt att baloo alltid är prinssen på sitt vis för dig & familjen & visst är det så om du blickar tillbaka att prins har blvit mkt pga era motgångar som senare givit framgång. Är det några hundar som fastnar i hjärtat så är det de som söker hjälpen ,de som famlar i mörkret.



Alla hundar är älskade för deras styrkor men konstigt nog är även alla älskade på ngt vis för deras svagheter ...det är ju ofta dessa som utmärker sig ,preic som styrkorna ,är det dessa vi behöver jobba med & lära oss förstå oss på.



Nu är det dax för dig att INSE att lilla Häxa kommer för att DU är VÄRD henne & ingen förklaring behövs varför ...vi som är dig nära vet ändå genom att vi följt er . och dom som inte är dig nära behöver ingen förklaring för de kommer ändå aldrig att förstå eftersom de INTE följt dig & Baloo:)) Så enkelt är det så sträck nu på ryggen & anse dig själv VÄRD lills as söta Häxa . Balo blir inge mindre prins för att hon kommer ,tvärtom snarare KUNG :)

Största kramen!

2010-03-19 @ 22:37:57
Postat av: kattis

Jag tycker verkligen att du ska skita i vad alla tycker och tänker, och vad då byta ut hund... hmmm tror det bottnar sig i det gamla vanliga = avundsjuka. Vad ska folk tycka om mig då som har många hundar här hemma.... och man kan inte lägga 100% fokus på alla (trännigs/tävlingsmässigt) utan man har en typ 2 hundar man tränar med sen går man "vidare", hundarna är alla i olika åldrar och olika stadier och framförallt vill olika saker. kör så det ryker, jag kommer den 27 och hejar!

2010-03-19 @ 22:55:49
URL: http://www.devilminds.com
Postat av: Angelica

Ja jag kan inte säga det bättre än vad Linda redan har gjort!

Våra hjärtan verkar rymma plats för många hundar, se bara på mig och alla de fyrbeningar som jag delar mitt liv med och jag skulle inte kunna tänka mig att vara utan någon av dem. Konstigt också att du får utstå sådana kommentarer när du skaffar din andra hund, ingen har sagt ett ljud till mig trots den stora flocken. Sedan så behöver man bara se vilken glädje hundarna har av varandra för att inse att en hund som lever tillsammans med en eller flera andra hundar knappast lider. Baloo kommer att älska att vara storebror på heltid, jag lovar!

Tack själv för en härlig dag, nu får det inte gå ett halvår till nästa. ♥

2010-03-20 @ 06:11:05
URL: http://www.jamiciz.se
Postat av: Åsa, HUNDraelvan

Man "byter inte ut" den ena hunden mot den andra - man KOMPLETTERAR flocken med en ny medlem...



Och tack vare att vi välkomnade Basse (inte 17 handlade det om att Nova "byttes ut"!) så fick jag Dig som vän. Hurra!



Pussa på Baloo och resten av gänget!

2010-03-20 @ 13:41:53
URL: http://egetbevag.se
Postat av: B-M

Skrev ett långt inlägg som försvann så nu nöjer jag mig med att skriva LYCKA TILL! och skit i vad folk tycker och tänker :) Detta blir bra och du är värd att få en hund att tävla med! Kram! B-M & Kajje

2010-03-22 @ 12:23:04
Postat av: Anna Gewalt

Malin, Malin, Malin bara du vet om och hur det får plats en till hund hos er. Bara du känner till ditt gedigna intresse för hund. Bara du och din familj tar det beslutet...så ta inte ens notis om vad andra tycker. Jag skulle inte ens förklara mig, det är ditt liv och dina beslut.



STORT GRATTIS till 1:a priset i lydnad, så roligt att du äntligen får tävla hund på det sättet du vill!!!



Härliga bilder på Dilda och ganska gulliga tandlösa sådana;)



Ska i ärlighetens namn berätta att jag frågade Linda om det var så att du skulle skaffa Malle och blev besviken över svaret.Jag ville ju att du skulle ha en rottweiler till. Men det är för att du är en så himla bra tjej Malin, en sådan tjej som vår ras "Rottweilern" behöver. Jag behövde bara gå till mig själv som skaffat Flat för att förstå dig bättre. Jag önskar dig all lycka till med Häxa!



KRAM Anna

2010-03-28 @ 15:41:33
URL: http://junaochjag.bloggagratis.se
Postat av: Sharon

Hej Malin..

STORT grattis till igår.. VA KUL!!!!! BRA JOBBAT verkligen!!!!!!!!!!!!!

SKIT i folk, folk tycker, tänker och känner så himlens mycket - Och det kommer de alltid att göra.... Det är det, som är så tråkigt med 'Hund-Sverige'.... Inga andra än dig och din familj avgör hur er hundsituation ska se ut.. Du verkar dessutom ha ett fantastiskt stort hjärta och en ärligt och fint engagemang... Jag tror du har plats för många fler hundar faktsikt;-)))

Massor med kramar ( från en skitsur Sharon som gjorde sin värsta tävling någonsin igår.. Dock lyckades vi konstigt nog precis kravla över strecket för ett första pris i tvåan... Min hund bjöd mig på kanske 30% av sin kapacitet - och hade definitivt annat i tankarna än tävling just igår....tyvärr)

2010-03-28 @ 20:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0