Förvirring och träning

Vissa av er som läser här, vet ju att jag stundtals kan uppträda som totalt förvirrad. Stor del av min vakna tid ägnar jag åt att leta efter saker som jag lagt på något bra ställe ;) Det är fullt normalt för att vara mig! Men igår gjorde jag en toppennotering i min förvirring.
Skulle fixa mat, kyckling i ugn med lite jox av varje och god sås över. Blandar grädde och creme fraiche i en skål, som sen ska hällas över kycklingen. Under tiden steker jag kycklingen, pratar med barnen och tänker på lite av varje... Kycklingen färdigbrynt, i med den i formen. Ska då göra färdigt gräddblandingen emd lite olika kryddor, men ser att det flyter runt några röda fläckar i grädden!! Hade det varit hundhår hade jag väl knappt reagerat, men detta såg ut som blod! Står precis och ska hälla gräddblandningen i slasken, när jag slänger en blick på diskbänken... Där står en liiiten röd burk... Just det! För ca. en minut sen hade jag ju i sambal oelek ;) Men det var redan bortglömt. Behöver jag säga att tankarna var på annat håll?
Varför jag ens trodde att det var blod, som flöt runt i maten, vet jag inte. Man kan inte alltid tänka rationellt =)
Maten blev i alla fall god, utan både blod och hundhår!

Idag var det dags för träning i det ljuvliga vädret. Lydnad stod på schemat, än så länge svårt att göra något annat. Men vi går mot mildare tider nu! Härligt!

Det var en mycket besviken Baloo som såg mig och Dilda stega ut genom dörren, med bästa skogsryggsäcken, full av fika och leksaker. Men tassen läker nu bra, så förhoppningsvis kan det bli träning för Baloo i slutet av nästa vecka. JAg kan säga att det behövs! Han är smått olidlig nu och skulle må gott av att få göra något annat än att träna i köket!

Träningen gick bra, tror att alla var nöjda med sina och hundarnas insatser idag. Själv har jag haft väldigt kul med Dilda.
Det är inte helt lätt att ställa om från Baloo till Dilda, två HELT olika individer! Det gör att man får tänka till och att det dyker upp en del saker att fundera över. Hur som, så är jag jättenöjd med träningen. De problemen som har varit störst med Baloo, finns liksom inte med Dilda, vilket gör att det känns så himmelens enkelt ;)

Dilda sover nu sött, anragligen drömemr hon, för hon ligger och piper och det rycker i henne. Hoppas inte hon drömemr mardrömmar om träningen?

Nu blir det till att packa skolväskor inför imorgon. En veckas sportlov är nu slut, och det är dags för lite allvar igen=)


Ozzy


Ozzy på väg till rutan


Tvärnit vid belöningen


Sa du stanna?


Gry på väg från kon till rutan


Gry




Bästaste bollen


Norpa på väg till rutan (mycket rutor idag)


Norpa

Jag har inte fotat Dilda något idag, så jag bjuder på några till från gårdagen=)











Alles för idag =)


Kommentarer
Postat av: Therése L

Tycker att jag känner igen den där förvirringen från din mor....=)

2010-03-07 @ 17:29:35
Postat av: Malin

Skönt att höra, Therése. Med tanke på vad hon skrev i inlägget under! =)

2010-03-07 @ 17:31:57
URL: http://malinbaloo.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja du Malin.. du är inte ensam om att man tror sig ha lagt saker på en bra plats för att sedan inte hitta dom.:-) Har upptäckt att jag har fått den genen från min pappa. Vi bägge är totalt förvirrade när det bl a gäller nycklar och mobiltelefoner.

2010-03-07 @ 17:36:43
Postat av: Svinge

Jisses vilka fina bilder du får till. Kanske du är en ny Ludwig Åberg ???



Jag tror att vi snart kan pröva på lite sök...



2010-03-07 @ 18:12:19
Postat av: Ulli

Åhh vilka härliga bilder!!! Mikaels kommentar på bild nummer två "han ser ju som figuren i Ice Age, den som jagar nöten", hi hi hi. Tack för en underbar dag!! Kraam

2010-03-07 @ 19:12:36
URL: http://ulli76.wordpress.com
Postat av: sandra

Underbara bilder!! härlig hon är Dilda! du klär verkligen i malle:) Tack för en helt underbar dag!

kram Sandra



förresten jag lånade några kort:)

2010-03-08 @ 14:04:51
URL: http://norpa.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0