Dilda ♥

Nu har Dilda varit här lite drygt ett dygn och jag gillar henne mer och mer för varje minut som går ♥ Så otroligt lättvindig och okomplicerad. Man kan tro att hon varit här i evigheter. Hon har valt ut sin plats på hundtäcket i hallen, där ligger hon gärna. Om inte det finns möjligheter att få sig lite mys förstås, då smyger hon försiktigt intill och ber så sött om kel.
Baloo har nu vant sig att hon är här och behöver inte undersöka henne grundligt varje gång hon passerar. Kors i taket har han också insett att blänkande vita tänder betyder inte att Dilda vill leka... Även Dilda är faktiskt lite nyfiken på Baloo och passar på att undersöka honom när han har ignorerat henne ett tag ;)

Nu ikväll har jag och Dilda varit på långpromenad med lite träning. Baloo fick sig en kort (som vanligt) promenad och lite träning i köket när vi kom hem. Det gillades kan jag säga! Av bara farten blev det även lite köksträning för Dilda.

Träning och träning...Vi känner mest på varandra, jag har än så länge lite svårt att få till utvecklande träning....
Av den enkla anledningen att jag i flera år har koncentrerat träningen på att motivera upp, hålla koll på andra hundar, farande katter, löv som blåser förbi och helt enkelt hålla ihop Baloo. Vår träning har bestått av mycket lek, tjo och tjim (vilket jag tycker är kul!). Nu får man testa på en hund som kan långt mycket mer än mig och heeela tiden är fullt fokuserad på uppgiften! Dessutom behöver inte Dilda hälften av alla retningar, som jag använt mig av. Så här i början är det lite svårt att ställa om och framförallt hitta den där bästa belöningen, som inte nödvändigtvis behöver snurra upp Dilda mer än vad hon kan själv.

Baloo fullständigt älskar ju riktigt fysisk belöning, lite tacklingar och vevande armar så är han mycket nöjd ♥

Det är otroligt intressant detta med två helt olika individer!
Och så inspirerande! Känns knappt som om jag har tid att jobba, och då vet ju alla att jag har världens roligaste jobb och att det är VÄLDIGT sällan jag känner så! Just nu vill jag göra massor av annat! Dilda ger helt enkelt MYCKET positiv energi :)


Kommentarer
Postat av: Anette

Hej på er! Fast att vi har pratas vid i telefon och FB så är det ändå kul med en uppdatering;) Ha det gott och enstor kram till Dilda<3!

2010-03-04 @ 22:15:33
URL: http://www.lindjax.eu
Postat av: Gitsie

Härligt att höra att allt går bra, fast det tvivlade jag aldrig på heller. :)

2010-03-05 @ 06:44:08
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Sharon

Hej Malin, VA KUL att du ska/har blivit med MALLE....... SER MYCKET FRAM EMOT ATT FÖLJA DITT MALLELIV;-))))

Måste bara säga att jag älskar att läsa din blogg...... Du skriver för så himlens bra......

Mången kram Sharon

2010-03-05 @ 07:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0