Ge mig tid!!!!

Så har det gått drygt en månad sen jag uppdaterade... Har ju egentligen hur mycket som helst att skriva om, men jag vet, att när jag väl sätter mig så tar det så hiskeligt lång tid. Kan liksom inte sluta skriva.

Och TID, det har verkligen varit en bristvara det senaste!
Om jag fick bestämma skulle dygnet ha minst dubbelt så många timmar som det faktikst har. Jag vill jobba mer, träna mer, umgås mer med familjen, alltså! Det finns hur mycket som helst som är kul som jag vill göra mycket mer med!

Jaja, det där kan jag inte påverka, mer än pussla så gott det går. Helt klart är ju att hur lite tid det än finns över, så lyckas man prioritera det som är viktigt. Jag och en arbetskamrat kom att prata på detta på jobbet idag... För några år sedan (4-5 kanske?) när hon flyttade till Säffle (granne med oss), hade jag full hela fönstren i plantor som jag drev upp själv, för att sedan plantera ut flera hundra i trädgården. Bara att vattna var ett heltidsjobb ;) Det var ett av mina stora intressen då... Roade mig också med massa pyssel, som att sy korstygn (???), måla krukor, sy gardiner och baka i mängder =)

Sen.... Började jag på Ica, och kunde helt plötsligt inte få nog av att jobba! Hur kul som helst =)) Strax efter det, blev jag med hund (faktiskt även det tack vare jobbet). Och det där med hunderiet, det blev ju som det blev ;) Verkligen ett brinnande intresse!

Åter till samtalet på jobbet... Regnade ordentligt idag och S säger något i stil med: Jaja, fördelen är ju att vi inte behöver vattna idag ialla fall... Och jag svarar: Hrrrm, jag har nog inte planterat en enda blomma i år!!!
Jag har helt enkelt haft annat att göra ;)  Så kan det gå!

Har inga planer på att redogöra i detalj vad vi pysslat med den senaste månaden, det skulle ta en evighet ;)

I korta drag då:
*Varit till Kusin Pelle med familj på dop. Jättekul att träffas! Häxa var med och sov borta första gången, inga problem alls =)
*Kennelläger! Supertrevligt och sååå lärorikt! Så intressant att kolla på alla som har massor med erfarenhet! Traffade massor med trevliga människor och hundar =)
*Ljuvlig midsommar med härliga vänner i en mysig stuga på landet, massor med god mat, vin och mycket skratt =)
*En hel del träning med underbara Häxan ♥ (kort rapport om det längre ner)
*Sökhelg i Grums, med goda vänner, baljbad, god mat, vin, skratt och allsång =)
*Tävlingshelg på klubben, med söktävling, lydnadstävling och lyckad grillkväll i härligt väder =)
*Varit på mitt livs första auktion. Jättekul, men jäkligt förvirrande! Första timmen försökte jag koncentrera mig på vatenda ord och varenda rörelse autionsgubben gjorde. De som varit på aution vet att den där gubben hinner ofta säga en himla massa på kort tid! Efter ett tag lärde jag mig att stänga av alla ord och siffror som vällde ur hans mun :) Några fynd gjordes oxå ;)

De som är lite insatta ser ju att det inte är i kronologisk ordning, men jag är ganska nöjd att jag kommer ihåg 7 saker jag gjort på en månad, ordningen är mindre viktig ;)

Träningen med Häxa då?
Mina kära träningsvänner påminde mig om att det endast är 5 månader kvar tills vi får tävla lydnad! Gahh! Känns väjldigt långt bort kan jag säga. Moment har vi överhuvudtaget inte börjat med... Vi har fullt upp med annat ;) Spårat har vi gjort en del, där finns det inte så mycket att säga, mer än att jag är såååå nöjd! (har ni hört den förut?) Hon är superduktig i spåret, gåshud att gå bakom ;)

Det vi lagt mest krut på, är ju att komma in med saker. Och det har verkligen lossnat! Så härligt! 99% av gångerna, griper hon, och tänker "in" direkt =) Den sista procenten, där räcker det med en liten påminnelse, så kommer hon så fint =)

I och med att ovanstående nu fungerar, så har vi även påbörjat uppletet. Föremålsintresset är det ju inga större problem med precis ;) Har inte kört så många gånger, men det syns tydligt att hon vet vad det är frågan om när vi är på samma plats ett par gånger och kassen med uppletandeprylar kommer fram. Hon jobbar jättefint i vind =) Nöjd även där! =)

Vindövningar i söket har hon fått pröva några gånger nu, och inte heller där ser jag några problem. Så himla kul att se, hur fort hon lär sig vad som är på G!

Bortsett från detta lägger vi vår tid på att leka, ha kul och skapa en bra relation =) Hon har ju nu "fyllt 5 månader", och jag kan konstatera att hon är allt jag kunde önska ♥ Fylld av positiv energi och så mysig på alla sätt och vis! Känns som om hon varit här jämt =)
Är så glad över lilla Häxan-pjäxan ♥ (kärt barn har väldigt många namn)

Höromkvällen satt jag på altan när Fredrik var ute i trädgården med Häxa. Försöker ignorera det hela, men hör hur hon skiter i vad Fredrik säger (det är ju mest jag som "pysslar" med henne). Nu börjar Fredriks röst låta ganska irriterad och jag förstår då att Häxan smitit över på grannens tomt ( det är ett sånt där grönt "nätstaket" mellan tomterna). Från altanen ropar jag på henne, hon vänder i luften och springer rakt in i staketet (SÖT som socker!), ruskar på sig och kommer på vart vägen runt staketet är ;)

Som sagt, jag är helt lyrisk över den lilla Häxan ♥

Har suttit här alldeles för länge redan! Dags att avrunda! =) Lite bilder... Ett par stycken från kennellägret..

Peder och F'Vilja (tror jag)


Söta Folke, ligger och spanar =)


Från midsommarhelgen. Blir full i skratt bara jag ser denna bilden =))) Här skulle minsann jag och Linda arrangera en superhundbild. Tre galna rottisar och en minst lika galen mallefröken skulle sitta på rad, för att sen hoppa över gräset mot mig, som sitter med kameran i högsta hugg. Bara att få dessa att sitta på rad, var verkligen "mission impossible". När vi väl lyckats med det och ropade på dom, sprang alla runt vårt tänkta "gräshinder" =)))


Första gången Baloo och Häxa får leka ute. är ganska sparsam med det eftersom Prins Baloo inte kan bromsa i tid alla gånger ;)


Mitt ♥ på midsommarkvällen =)

Och sist men inte minst.... Visseligen ruggigt dålig kvalité, men jag lovade att lägga ut en bild på HUR små agilitytunnlarna är ;) Jag håller ju ALLTID vad jag lovar!


På kennellägret anordnades det en uppskattad "skojagilitytävling"
De flesta valde att köra med hund, Claes valde att köra med Sanna=) Detta gjorde de galant! Det pratades om att utöka till en "xtra-wide-klass" nästa år =)))


Kommentarer
Postat av: Sharon

Underbaaaaaart med uppdatering!!!!!!!!! Är så glad på dina vägar - över att du är så nöjd med lillen .... Den känslan är SÅ fantastisk!

Stor kram

2010-07-16 @ 08:26:31
Postat av: Ulli

Tjena!!

Äntligen uppdaterat!!! Ja, tänk om dygnet hade fler timmar, det hade inte varit fel! Härliga bilder!!! Hoppas vi ses snart!!

Kraaam

2010-07-16 @ 10:31:36
URL: http://ulli76.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0