Måste, måste, MÅSTE!

Idag var dagen då jag vaknade strax innan tio. Första känslan var panik! Kändes som om halva dagen redan gått och jag som var tvungen att göra massor idag!
Min hjärna var programmerad på:

*Måste ta vara på tvätten
*Måste städa badrummet
*Måste städa ut julen

Tjugo minuter efter jag vaknat ringer min morfar och undrar om vi inte ska komma och fika. Första tanken då var, Nä, hinner inte. Ganska snart tänkte jag om, självklart kommer vi och fikar. Jag kan ju alltid ta de där måstena när vi kommer hem.

Nu blev det inte riktigt så då...

Ännu en dag visade termometern på alldeles för kallt väder, men en fantastisk strålande sol! NÄ, jag sitter inte inne en dag till! Skogsryggan, fylld med korv och värmande drycker, och vedpåsen tillsammans med välklädda barn och en överlycklig hund stuvades in i bilen. Familjen Jonsson/Gunnarsson mötte upp, på vägen till skogen hann vi även hämta upp Morfar och Henrik T.
Morfar ville gärna följa med oss ut. Självklart fick han det, men med strikta förmaningar om att klä sig ordentligt! Herregud, han är ju snart 87 år gammal!
Ett par timmar tillbringade vi vid "vårt" tjärn, som numera var en tjock is. Vägen dit var aningens besvärlig. Först och främst en plogvall som nådde oss till midjan, sen en bra bit att gå i i skogen med snö upp till knäna. Det suckades och stönades lite här och var, men Morfar, han klagade banne mig inte!
Jag tycker faktiskt att det ät helt otroligt, han är som sagt snart 87 år och så otroligt pigg och vill gärna hänga med på allt möjligt. Hoppas verkligen jag blir så när jag blir gammal!

När vi kom hem skulle jag ta tag i de där måstena...
Men först blev det ett värmande bad med Timmy, men sen....

Hrrrm, Men sen vill Timmy spela monopol, även där var första tanken, Nä jag hinner INTE!
Ännu en gån tänkte jag snabbt om, självklart ska vi spela monopol! Sagt och gjort! Kan även meddela att jag fick stryk! Vilket i sin tur betyder att vi måste spela snart igen. Jag HATAR att förlora, även mot mina egna barn...

Sen blev det lite fix med mat, packa väskor och göra i ordning kläder för morgondagen.
Kvällen avrundades i badet tillsammans hela familjen (utom Baloo förstås).

Och till sist hamnade jag här....
Inte ett enda av de tänkta måstena blev gjorda idag!
Däremot! Så är det ju så att jag gjort en hel del andra måsten, som inte var planerade för dagen. Faktiskt några av de allra viktigaste! Umgåtts med älskade familjen, morfar och de härliga vännerna!
Sådana här dagar behövs lite oftare...

De planerade måstena finns säkert kvar till en annan dag, om andan skulle falla på!



Den här lilla damen kan konsten att visa när hon är missnöjd. Kolla in ansiktet och hållningen!


Men vad gör det, när hon ser ut så här, ögonblicket senare!


Min morfar, snart 87 år, njuter av livet i skogen framför en brasa


Fina Linda filosoferar om den underbara vinterskogen!


Inez intet ont anandes om vad som snart sker bakom henne...


Leken är i full gång, givetvis på Inez villkor=)


Vem skulle vilja pussa på den här nosen?


Vintern ÄR vacker!

Kommentarer
Postat av: Gitsie

Ja visst är vintern vacker. Och du har så rätt, alla måsten går ingenstans...man måste kunna lägga det åt sidan och ägna sig åt så mycket viktigare och roligare saker.

KUL att du uppdaterar så regelbundet. :)

2010-01-10 @ 22:06:07
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vintern är vacker :-)

härligt när den äldre generationer håller sig pigg!!

ha det så bra, kram

2010-01-10 @ 22:13:17
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Linda

TACK för en underbart kall men välbehövlig dag i skogen !

Håller med om moffan:) Måtte jag bli så tacksam för livet som gammal !

Kram Linda

Får jag ta Saga bilderna ?helt underbara!

2010-01-11 @ 08:48:20
Postat av: Björnis

Har du verkligen kontakt med non där uppe,våga lova mildare väder till nästa helg!!!!!

2010-01-11 @ 16:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0