Kaaaallt!

Om jag någonsin gnäller över att jag vill ha riktig vinter igen, så var snälla och be mig genast sluta med det! Vad hände med landet lagom? Först regnar det i en hel evighet. (kändes det som iaf) Sen får vi snö..... Så mycket snö vi har nu har vi inte haft under så lång tid som jag kan minnnas! När snön väl har kommit blir det kallt! Visst jag gillar kyla, men när det inte varit under 10 - på flera veckor börjar jag tröttna! I morse visade termometern på modiga 23-. DET är inte kul. Under dagen var det kanonfint ute, klarblå himmel och solen sken i snön = perfekt fotoväder. jomenvisst! OM man vill frysa fingrarna av sig! Inte ens Baloo tycker det är kul ute nu, går mest och sätter så få tassar i backen som möjligt....

Pga av ovannämnda kyla och snö, har träning legat på noll det sista. Baloo harväl egentligen inga större problem med att gå i vintervila en litet tag, men nu börjar han bli påfrestande för omgivningen.
Så fort man rör sig, är han hack i häl, i hopp om att något kul ska hända.
Råkar man prassla i en påse, kommer han på stört. Det KAN ju vara träningsgodiset som fylls på...
Han leverar vantar och strumpor på löpande band till oss som sitter och myser i soffan.
Om det händer ABSOLUT ingenting lägger han sig och morrar och skäller på mattunnan, med förhoppning att den ska öppna sig.

Idag var jag tvungen att göra något åt hans "jag-måste-få-göra-något-nu-annars-äter-jag-upp-alla-strumpor-och-vantar-beteende"

Har ju tidigare lärt in både nyttiga och mindre nyttiga trix med hjälp av klickern inomhus. Efter en snabb kik på vår övervåning, som för övrigt såg ut som om någon släppt en bomd i närheten av både Timmys och Hampus garderob, var beslutet inte svårt vad nästa trix skulle bli! Baloo skulle få lära sig lägga tvätten i tvättkorgen i badrummet!
Först var ham mycket tveksam, vad jag skulle lura in honom på, normalt får han inte ens vara i badrummet. Men efter lite lockande kom han allt in =) Efter fyra korta pass kan jag nu konstatera att han gör rätt 8 av 10 gånger. De gånger hjärnan inte riktigt hänger med ger han sig på tvättkorgen och levererar den i hopp om att få belöningen=) Än så länge kör vi bara med små plagg, hans kamp tar över väl mycket när det blir stora ruskbara saker.... men om en vecka räknar jag med att ha en fullfjädrad tvättsorterare!

För övrigt undrar jag om det klickerträning funkar på barnen också.....


Mitt hjärta smälter....

Kommentarer
Postat av: Sharon

Hej

Tack för din kommentar på bloggen.... Jättemysig blogg ni har - mycket fina bilder och kul läsning....

Tycker också att det är konstigt att det där med klickerträning aldrig har blivit någon hit på barnen.... ;-))) Tänk om det gick lika lätt att påverkar barnen genom lite köttbullebelöning här och där;-)))

Ha det gott, kram Sharon

2010-01-09 @ 22:12:33
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0