Lite film

Nu ligger vi i!
Igår kväll blev det lydnadsträning och idag upplet.
I det stora hela är jag nöjd både med gårdagens och dagens insatser. Baloo var i den "filen" jag vill ha honom. Både igår och idag, men mest igår. Stundtals så var han så motiverad, så han blir jobbig och ser ut som han snarare är utrustad med fjädrar istället för höftkulor. Men DET är ju verkligen ett i-landsproblem!

Under dagen idag har jag dock tänkt till lite...

Sen en tid tillbaka har jag ju inga tävlingsplaner med Baloo, målet med träningen är "bara" att ha kul. (vilket det ALLTID  ska vara). Eftersom jag inte har något mer specifikt mål än så så blir träningen helt kriterielös, och utan någon egentlig plan för vad och hur vi ska göra.
Uvecklingen blir ju då minimal.... Måste ta och tänka till i fortsättningen, hur jag lägger upp framförallt lydnaden. Vi kanske ska ta och träna in något nytt? Som vi inte ältat med tidigare? *funderar vidare*

I dag har vi lärt oss något nytt!! Eller, det är väl jag som lärt mig... Att lägga upp film på bloggen. Tack Angelica=)

Barnen hade beställt pannkakor till mat idag. Vem sa att pannkakor var enkel mat??? Det är verkligen ett pass hela tiden, lämnar man köket ett par minuter, så är de brända...
Så idag roade vi oss lite med att träna mellan pannkaksvändningarna!
Jag prövade att filma med mobilen. Kvaliteten på filmerna är ingen höjdare direkt, men kul att testa iaf.


Vi filade lite på fjärren, mest för skojs skull...




 




Ser nu att han hoppar upp lite med bakdelen när han sätter sig, har faktiskt inte sett det så tydligt tidigare. Nyttigt med film! Om ni undrar vad det här som dyker upp i mitten på filmen, så är det linslusen, min man =)


Det här är intressant.... tycker jag iaf=) Kom på den briljanta idéen att jag skulle hålla koll på rutorna i golvet, för att se hur mycket han förflyttar sig. Svårt att göra två saker samtidigt tydligen, för jag tappade fokuset på Baloo. Det köpte han två gånger, men tredje ställandet blev det tilt i lilla knoppen. Antagligen för att jag i mitt förvirrade tillstånd slängde till med ett handtecken. Det använder jag aldrig annars. Så kan det gå...

Det var två av skiftena det, resten filar vi vidare på =)



Egentligen hade jag tänkt lägga upp massor med  statistik, snöade in totalt på avelsdata idag. Det kanske kommer en annan dag istället. Det är ju synd att  förstöra det nyfärgade håret med massor med gråa strån första dagen =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du fixxade det !!



Duktiga ni är i träningen ,spelar egentligen ingen roll vilket område vi tar ,ni gar utvecklats på alla!

Kram kram

2010-01-28 @ 08:36:13
Postat av: Sharon

Jösses vilka fina byten han har!!!!! Super tjusigt!!!! Jätteroligt att du lagt upp film - fortsätt med det, please;-)))

Må så gott,

Kram Sharon

2010-01-31 @ 22:07:23
URL: http://smedsbo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0