Myror i brallan!

Det kan man lugnt säga att jag har efter denna dagen. Idag har jag suttit still en HEL dag! Anledningen till detta då? Jag har varit på kurs med jobbet. En kurs som jag verkligen såg fram emot.
Jag tycker ju det är så kul med kurs ;) Egentligen oavsett vad det handlar om. Det är ju så roligt att lära sig nya saker. Just denna kursen handlade om matallergier. Ett ämne som intresserar mig på flera sätt. Dels så läste jag ju näringslära i skolan (för ca. hundra år sedan, men lite kommer jag allt ihåg), Hampus är laktosintolerant och i mitt jobb märker man att det är något som ökar mycket. Vi får ofta frågor om allergianpassad mat, främst från anhöriga (de som är allergiska har oftast ganska god koll själva), om vad som är lämpligt till olika sorters allergier.

Tyvärr var kursen inte det jag trodde. Utan mest grundläggande om allergier och en hel del kemi och molekylers uppbyggnad. Vilket knappast hjälper att rabbla för en osäker kund ;)
Nu låter jag kanske negativ och tråkig, men det var verkligen ingen "aha-upplevelse". Jag hade ju hoppats på att gå därifrån med massor av ny kunskap!
Hur som helst så har vi i alla fal haft trevligt och det är ju huvudsaken :) Och käkat god mat!

Över till något roligare då ;)
För er som inte vet det kan jag tala om att jag har världens bästa Mamma och mina barn har ju då givetvis världens bästa Mormor!
För ett litet tag sen flög sista ungen ur boet, min minsta lillebror flyttade hemifrån! Han flyttade dessutom sex mil bort eftersom han jobbar där.
Dagen innan han flyttade pratade jag med Mamma, minns inte riktigt vad det var, men jag tror att jag behövde hjälp med skjuts av barnen.
Mamma säger då: Det ordnar sig på något vis, men jag vet att Kims bil är inte hemma. Han tar ju den för att åka till K-stad och jobba.
Jag svarar då: Nääää, Mamma! Han tar den inte dit för att han ska till K-stad och jobba, han tar den dit för att han ska FLYTTA DIT!

Tror faktiskt att det blir lite tomt för de som är kvar i huset ;)
När jag flyttade blev det ju ett rum över, vilket gjorde att köket kunde göras större, något som var välbehövligt.
När Kristoffer flyttade fick Kim ett eget datarum. Allt frid och fröjd....
Nu när Kim flyttat blev det ju en hel del yta över, om man säger så.

Jag och Mamma är ganska lika till sättet. En tydlig sak är vårt tålamod, eller snarare bristen på tålamod och vänta på att något ska ske...
Så omgående när Kim flyttat röjdes Kims ena rum ut. Hampus började fantisera om att detta ska bli hans och Timmys rum, som de kan ha när de är hos Mormor.
Igår ringer Mormor till Hampus och undrar om han vill komma dit och spela Tv-spel. Hampus tyckte nog att detta var en synnerligen konstig fråga, men tackade glatt ja och jag skjutsade dit honom. Det var en mycket nöjd och förvånad Hampus som stövlade in i ett helt nytt rum! Nymålat, våningssäng och tv-spel! Nu börjar risken kännas överhängande att Hampus flyttar dit för gott ;)
Jag tror att det fyller ett litet tomrum hos Mamma att barnen kommer dit och är där ibland och det är de ju så gärna!
Och jag är otroligt glad över att  de är det! Det finns ingen som har betytt så mycket för mig som min Mamma! Det finns ingen jag haft så mycket konflikt med, men det är också det som gjort mig till den jag är!
Nu när man har egna barn, har man ju faktiskt vett att uppskatta alla de konflikter och diskussioner vi haft. Och framförallt den omtanke som alltid funnits.
Så om ni inte fattat poängen, så är dets å att: Ingen är som min Mamma, den bästa =)


Några bilder har jag inte tagit på länge nu... Hoppas på hyfsat väder under helgen, så man kan fota lite igen...
Ni får hållas med bilder på tjejerna ;)




Kan ni tänka er att någon av dessa tre, ska heta Häxa och flytta till Säffle???
6½ vecka kvar nu!


Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Men Malin då, vi har väl aldrig haft eller ens har några konflikter...??? Förstår inte alls va du menar. Kul ändå att vara en så bra mamma å mormor.



Kramiz

2010-02-24 @ 19:03:04
Postat av: Ulli

Åååhh va söta!!! Undrar vilken som blir din!!

Kraam

2010-02-24 @ 19:59:01
URL: http://ulli76.wordpress.com
Postat av: Anki

Mamma är alltid mamma heter det...men att dessutom ha en bra,omtänksam mamma som alltid ställer upp & finns där...DET är inte fy skam det=) & att du dessutom är smart nog att inse & uppskatta det och dessutom tala om det tycker jag är jätte fint!=)

Men guuud vilken liten sötnos!! Antar att det kommer bli en stooor variant av denna oxå så smånigom....:/ Kanske man kan få kika lite på underverket när hon kommer...& helst innan hon växt över knähöjd;)

Kramar

2010-02-24 @ 21:27:46
Postat av: Angelica

Ja din mamma hör verligen till kategorin bra och oerhört engagerad mamma/mormor!! :)

Lilla Häxa ja, snart öppnar hon väl ögonen också och sen är hon totalt oemotståndlig.

2010-02-25 @ 06:27:34
URL: http://gitsie78.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0