Glatt besked!

Efter ett antal nervösa dagar och timmar, kan jag äntligen slappna av och förgylla omgivningen med ett konstant fånigt leende ;)

För drygt en månad sen skrev jag det här inlägget. Det var ju ett antal punkter som skulle prickas av...

I förrgår startade det hela... Jag pratade med Angelica i luren, uppenbart så sitter hon samtidigt vid datorn och utbrister: Det har börjat! Tempen hade nu sjunkit och snart borde det sätta igång. Följde bloggen hela kvällen. Jag kan inte påstå att jag kände mig speciellt lugn, och värre blev det för varje uppdatering. Verkade bli många hanar. Jag vill ju absolut ha en tik och jag vet att det var många till som ville det. Sista inlägget innan jag gick och la mig stod det : 4 hanar, två tikar... Kändes ju sådär ska jag väl erkänna.

Efter massor med tidningar, varvat med att springa upp och kolla datorn, somnade jag med mobilen i handen. Varannan timme vaknade jag och kollade bloggen från mobilen. Paranoid? Nä, inte alls!!

Även denna natt gick ju till slut över till morgon. För första gången någonsin gick jag till datorn innan kaffebryggaren fick sitt ;) Men nähä!? Har inte hänt nåt?
Till slut, efter sju bedrövelser och fjorton svåra år, kom det upp på bloggen! 10st valpar var födda! Allt hade gått bra, vilket givetvis var skönt att veta! Fördelningen var inte väl inte riktigt vad jag hoppats på 7 hanar och endast 3 tikar.

Nu följde ett antal timmar med pannan i djupa veck och telefon/chatt-terapi med mina goda vänner.

Tankarna skingrades en stund när det var dags att röja i klubbstugan inför kvällens årsmöte och efterföljande fest. Men sen var jag hemma igen och satt och glodde på datorn, i vad som kändes som en evighet! Fick absolut inget gjort hemma, utan velade mest hit och dit.

Klockan 15.30 bröt paniken ut i huset! Klockan 17 skulle jag åka på årsmöte. Innan det skulle jag passera duschen, få på mig lite kläder, packa barnens väskor (sova hos mormor), utfodra barnen, skjutsa Timmy på träning. Mitt i kaoset kollades mailen med jämna mellanrum.... Jaja, Pia kom och hämtade mig, vägen förbi ICA för att hämta maten till festen. Klockan 18 skulle mötet börja. Rynkorna och vecken i den bekymrade pannan liknade nog rejäla flodfåror vid det här laget.

17.58 kollade jag mailen från mobilen, en sista gång innan mötet började. Där fanns det ett mail, med överskriften TIKVALP!!!! Nu var de djupa fårorna borta och jag skrek rakt ut! SÅÅÅÅ GLAD!

Nu var det läge att försöka koncentrera sig på mötet. Vilket gick sådär.... Jag satt nog mest med ett otroligt fånigt leende och tankarna någon helt annanstans.

Efter mötet var det ju som sagt fest, och nu hade jag verkligen anledning att skåla! Blev en mycket trevlig kväll, med underbara vänner, massor med skratt, musik, hundprat och en livsfarlig taxifärd hem. Även Fredrik slöt upp under kvällen (eller det kanske var natt då?), han hade missat detaljen att berätta att han skulle komma hem på lördag, istället för söndag som vi trodde. Hur som, så var det ju kul att han kom. Han har vart på rally sen i onsdags. Och nu fick ju han vara med och fira att vi blir en till i familjen =)

Idag borde jag väl antagligen ha vaknat upp med huvudvärk och ansenlig seghet, men inte! Hur pigg som helst och med det där konstant fåniga leendet!
Alltså, jag är så glad över detta, så jag vet inte hur jag i ord ska kunna beskriva =)

Nu återstår "bara" 8 veckor innan Häxa är här! Det ska jag utan problem härda ut, nu vet jag ju att hon finns och att hon kommer flytta till Säffle =)


Foto: Anette Jaxner



Foto: Anette Jaxner


Har ni sett vilken liten goding? Foto: Anette Jaxner


Kommentarer
Postat av: Gitsie

Jag vet inte vilken gång i ordning jag säger det, men jag säger det igen....GRATTIS VÄNNEN!! Är så jäkla glad för din skull, ditt sms var underbart efter den lååååånga väntan igår.

Ser fram emot att få träffa er lilla tjej. Kram

2010-02-14 @ 14:25:37
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Linda

....ja hua vilken kväll & natt det var & då ska jag ändå inte ha valp :)kan bara tänka mig hur du kände dig !



nu blickar vi frammåt & du jag säger det igen ...GRATTIS:))

kram kram

2010-02-14 @ 14:51:00
Postat av: Ulli

Är såååå glad för din skull!!!! Kraaam

2010-02-14 @ 15:01:08
URL: http://ulli76.wordpress.com
Postat av: sandra

Jag säjer det också igen...STORT GRATTIS!!! Ska bli såå roligt med en liten malle flicka i träningsgruppen! Detta kommer bli super! kraam!

2010-02-14 @ 17:00:35
Postat av: Kicki

Grattis Malin!! Vad kul!!! :D

2010-02-14 @ 19:26:05
URL: http://www.buller.cybersite.se
Postat av: Maud

Vad roligt, Malin - stort grattis!!

2010-02-14 @ 19:59:08
URL: http://www.rastapudel.se
Postat av: Sharon

Helt underbart..... GRATTIS

2010-02-15 @ 10:41:21
Postat av: Malin

Hej!

Tack för snällt inlägg i min blogg :)

GRATTIS till H-valp!! :) Du kommer inte ångra dig, inte med rasvalet och inte med valet utav kennel! Dom är toppentoppen helt enkelt (vilket du nog redan vet, hi hi). Kanske vi ses framöver, på ngt Lindjax-läger eller träning! :)

2010-02-16 @ 01:01:04
URL: http://www.rottisivar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0