Fortfarande små rosa moln

Jag är fortfarande på ett fantastisk gott humör, efter helgens glada besked!
Trots att:

*Det lovas massor med snö igen! Enligt prognosen ska det snöa från torsdag till söndag. Redan nu har vi ju så mycket snö att vi inte vet vart vi ska göra av det.
Vecka 9 har barnen sportlov, efter det kan det gott bli vår, tycker jag!
Tänk vad man ska uppskatta våren och sommaren efter denna vintern??
Jag längtar verkligen till skogen nu! Att börja spåra igen, och framförallt komma igång med söket =)

*Baloo fortfarande med bandage och ont i tassen. Vi har nu varit till veterinärstationen fyra gånger. Det vill inte läka ordentligt. Han har nu fått starkare antibiotika och även smärtstillande. Det märks att han har ont! Här hemma kan man tro att vi har en pensionär. Baloo går bara ur sängen om han är absolut tvungen och alla som känner honom vet ju att det är ganska olikt Baloo. Jag är van att han svansar efter mig varenda steg jag tar hemma och nu går han inte ens ur sängen när jag kommer hem fån jobbet.
Jag tror det är en kombination av att han har ont och att han är gruvligt uttråkad....
Åter tillveterinären då. Jag har ju skojsamt, i samband med träning, sagt att Baloo har teflonminne. Allt bara rinner av honom. Nu har jag verkligen fått det bevisat!
Som sagt, fyra gånger har vi varit till veterinären. Givetvis har de ju grejsat med hans tass, som gör rejält ont. Detta tycker man ju borde sätta sina spår. Men INTE! Varje gång vi kommer dit är han lika glad, trippar glatt in i undersökningsrummet och hoppar själv upp på bordet. Och låter vetten pilla, tvätta, klämma och linda om.
Baloo kan ju i många situationer vara riktigt "pain in the ass!", men jag är så glad att detta kan göras utan några som helst problem. Det är ju i och för sig en självklarhet att det ska funka, men tyvärr så blir ju veterinärbesök ofta en strid och kamp. Prinsen har fått idel beröm från både veterinärer och assistenter att han är så himla snäll och gó!
Hemma lägger jag om tassen 1-2 gånger per dag och det funkar också bra. De första gångerna hade vi ett par utvecklingssamtal om vad det innebär att ligga STILL. Nu lägger han sig snällt på sidan och ligger kvar tills jag är klar =)
Hoppas nu att detta får läka ordentligt, så vi kan börja träna så smått igen!

*Jag har åkt på en rejäl förkylning, jag som ALDRIG är sjuk! Inte läge att klaga över detta, jag har verkligen klarart mig från förkylningar och magsjukor jag vet inte hur länge nu.
Så idag ska jag, håll i er nu, SE Å FILM! Inget märkvärdigt kanske ni tycker, men jag kollar knappt på TV och ännu mindre på film. Men igår hyrde jag på jobbet, så sen ska jag bädda ner mig i soffan, tillsammans med Baloo och mysa tills grabbarna kommer från skolan. Efter det borde jag ha kurerat mig nog. Imorgon är det jobb igen och jag har absolut ingen lust att var hemma!


Som sagt, det finns ingen anledning att deppa ihop över detta! Nu ser jag fram emot en underbar vår med massor av solljus och att det börjar bli grönt ute, en pigg och glad hund igen och framförallt! Att lilla Häxa flyttar hit!

Det ska bli så spännande med denna lilla valp =)

Här kommer lite bilder på underverken....


Foto: Anette Jaxner


Foto: Anette Jaxner


Foto: Anette Jaxner


Undrar vem som är Häxa? Foto: Anette Jaxner


Foto: Anette Jaxner


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad söta valparna är och sötare lär dom ju bli. Ska ev åka till Kil nästa vecka snosa på en goldenvalp. Det lär dock dröja mycket läääänge innan det blir nytt här i huset. Sisådär 8 år :-(

2010-02-18 @ 18:06:24
Postat av: Björnis

Nu har du en himla tur Malin att du inte ä en man, då har du verkligen fått känna av hur det verkligen ä att vara förkylllllllllllllllld

2010-02-19 @ 18:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0