Lite bilder från igår...

Idag åkte jag, Linda och hundarna ut till skogen för lite spårträning. Livet som hundägare (och hundidiot om man frågar vissa) är ju faktiskt helt underbart! Innan träningen började var det dags för den sedvanliga och så viktiga fikan! Vad kan vara bättre än att placera sig på en varsin stol i solen, njuta av det underbar vädret, fikan och planera kommande träningspass? På köpet får man förhoppningsvis härligt rödrosiga kinder av solen som strålar från alla håll och kanter och massor med förhoppning att nu snart kommer sommaren, för nu är det vår!

 

Tillbaka till verkligheten!

Linda tog fram sin stol och jag min stolryggsäck, hämtade fikan i bilen. Efter några få sekunder återvänder vi till ”baslägret”. Våra sittplatser är nu täckta av massor med vit, vedervärdig snö!

Tur man har stor bil! Vi placerade oss helt sonika bak i bussen för att avnjuta fikan och reda ut en del världsproblem. Åskådare var endast en förvirrad Häxa, som undrade varför vi störde hennes så viktiga skönhetssömn… Utanför blev omgivningen allt vitare…

 

Trots rikligt snöfall och ruggig kyla så vart det en härlig förmiddag i skogen, med lyckad träning och, som vanligt, massor med skratt :)

Inez gjorde ett par riktigt bra påsläpp och framförallt ett väldigt bra spår! Tror faktiskt aldrig att jag sett Pärlan spåra såååå bra! Vila sig i form kanske är det vinnande konceptet? (har ju av förklarliga skäl blivit minst sagt sparsamt med spår denna vintern).

 

Även Häxa har fått prova på spåret. Vi testar oss fram med lite av varje. Hittils är jag väldigt nöjd med vad jag ser, både här och där ;) Och jag börjar få en bild av vad vi har att jobba med ;) De bitarna som är högt på prioriteringslistan fungerar än så länge väldigt bra! Och med det är jag nöjd ;)

 

Som de flesta redan vet, så är ju inte tålamod min allra bästa sida… Jag är ju som person ganska otålig och tycker att saker och ting helst ska hända igår ;) Valptiden är ju ljuvlig på sitt vis, men jag väntar på att vi ska kunna köra igång med både spår, sök och en del lydnadsmoment :)

Den som väntar på något gott… Eller hur var det nu? Jaja, jag är skitdålig just på att vänta ;)

 

En av anledningarna till att jag tycker valpperioden är lite påfrestande är antagligen för att jag är ganska analyserande… Jag kan inte minnas att jag såg ett endaste problem när Baloo var valp, allt bara flöt på. NU har man ju fått en del i bagaget sen dess. När Baloo var valp kan jag inte minnas att jag överhuvudtaget funderade över rädslor, sociala problem eller andra världsliga ting… På gott och ont… Just nu analyserar jag varenda rörelse Häxa gör. Jaha? Varför gör hon så? Eller si? Varför reagerar hon så? Eller möjligtvis si? Detta leder ju såklart till en hel del analyserande nattetid. Och som sagt, än så länge är jag nöjd med det jag ser, och jag tror att det blir så fortsättningsvis också!

 

Det råkar ju vara så att jag fått den mest underbara och sötaste lilla valpen som finns ♥

 

Egentligen skulle jag bara uppdatera med lite bilder från gårdagen, som vanligt kunde jag inte hålla fingrarna i styr, så det blev en del text också. Nu blir det sängen! Jobb tidigt imorgon, härligt!!!


Tyvärr så är det ju så, att allt är ju inte bara en ständig dans på rosor… Har idag och igår fått två tråkiga nyheter… En vovve har vandrat över regnbågsbron och en som är sjuk. Känner så med er ♥










Har precis upptäckt den stora läskiga stenen som någon placerat mitt på planen...




Tväääärnit!





Jo, men visst! Jag delar gärna med mig... MEN inte nu!










Söt som socker ♥




Kommentarer
Postat av: Linda

Halloj !



TACK för en snöig ,kall men som alltid givande dag i skogen.Man får göra det bästa av situationen & det tycker jag vi fixxar galant :))



Fina bilder som vanligt men det är ju ngt vackert på dem också -kan vara därför!

KRAM

2010-04-23 @ 08:28:51
Postat av: Johanna

Vilken charmig liten valp du har. :) Vakraste hunden är ju alltid den egna ;) Riktigt snygga bilder på henne.



Kram johanna i Challa

2010-05-02 @ 20:13:14
URL: http://jonnakaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0